چشمه های آب روستای بیرواس ( بیدرواز )

 جهت استحضار بازدیدکنندگان محترم لازم به یادآوری است که مطلب ذیل برگرفته از پایان نامه " مردم نگاری روستای بیدرواز " می باشد و عزیزانی که به هر نحو از این مطلب استفاده می نمایند ذکر منبع و مأخذ علمی آن را حتماً مد نظر داشته باشند ، در غیر این صورت استفاده از آن جایز نمی باشد. پایان نامه مذکور در بهار 1391 تنظیم و در کتابخانه دانشگاه پیام نور پاوه موجود می باشد.

چشمه های آب روستای بیرواس ( بیدرواز )

چشمه های روستای بیرواس ( بیدرواز ) نقش مهمی در تامین آب شرب اهالی روستا دارند و بسیاری از آنها جهت آبیاری باغهای اطراف روستا مورد استفاده قرار می­گیرند. چشمه­ی بزرگ و اصلی روستا با نام محلی " چه مه " آب شرب روستا را تامین می­کند و همچنین قسمت زیادی از باغهای روستا از طریق آب این چشمه آبیاری می­شوند. در حال حاضر آب شرب روستا از این چشمه به منبع آب انتقال داده شده و روستا دارای آب لوله­کشی می­باشد و قسمتی از آن را هم به وسیله­ی جوی های سیمانی به باغهای اطراف روستا انتقال یافته است .

چشمه دیگری که از قدیم الایام اهالی روستا از آب آن برای شرب اهالی استفاده می­کردند می­توان « هانه باکی »، را نام برد که به وسیله­ی آن قسمتی از باغهای روستا که در شمال غرب روستا قرار دارند آبیاری می­شوند. از دیگر چشمه هایی که از آب آن برای شرب و کارهای خانگی استفاده می گردید می توان به چشمه « ته ک لان» اشاره کرد که در قسمت پایینی روستا قرار دارد.

از دیگر آبهایی که در نواحی پیرامون روستا و بعضاً در ارتفاعات بالاتر در دل کوهها قرار دارند و از آنها برای آبیاری باغهایی پایین دست استفاده می شود می­توان به موارد ذیل اشاره کرد: « سه رو حه وزی »،« هانه و ده ره ی»،« تلی »،« راگا گه له»، « هانه و مینی»،« سور ئاوا »،« قوجی لانا »،« مه ری»،« هانه جیبریل»،« هه وارو له یلی»،« گولا»،« هانه تازه »،« هانه و چنارا » ،« مله پسک »،« قه ما »،« هانه و تی» و... .   



موضوعات مرتبط: مطالب متنوع درباره روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

تصاویری زیبا از ارتفاعات بیرواس ( بیدرواز ) ، شرام ، هیات و روستای هانی گرمله

ضمن تشکر از دوست عزیزی که عکس های بسیاری از روستای بیرواس ( بیدرواز ) و مناطق اطراف در اختیار مدیر وبلاگ قرارداده اند . از تمامی بزرگوارانی که اطلاعات مختلفی درباره روستا در اختیار دارند تقاضای همکاری و همراهی می نماییم ، باشد که موجبات شناساندن روستا خویش و پربارنمودن وبلاگ فراهم گردد.

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

عکس هایی دیدنی از زیبایهای پاییز بر برگهای درختان جنگلی روستای بیرواس( بیدرواز )


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

صفحه روستای بیرواس ( بیدرواز ) در دانشنامه آزاد ویکی پدیای انگلیسی

Bidarvaz

From Wikipedia, the free encyclopedia

 

Bidarvaz (Persianبيدرواز‎, also Romanized as Bīdarvāz and Beydarvāz; also known as Bahārvās,BeharwāsBiara, and Bīderbāz)[1] is a village in Sirvan Rural DistrictNowsud DistrictPaveh County,Kermanshah ProvinceIran. At the 2006 census, its population was 52, in 24 families.[2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Bidarvaz


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

طبیعت زیبای روستای بیرواس ( بیدرواز ) - پاییز 1392


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

نمونه هایی از خشکبار روستای بیرواس ( بیدرواز )

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]