گیاهان خوراکی ( گوزروان ) روستای بیرواس ( بیدرواز ) - فروردین 1394


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

گیاهان خوراکی ( سوره بنه ) روستای بیدرواز ( بیرواس ) - فروردین 1394

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

گیاهان خوراکی ( پیچک ) روستای بیدرواز ( بیرواس ) - فروردین 1394

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

گیاهان خوراکی ( کنگر ) روستای بیدرواز ( بیرواس ) - فروردین 1394

 

 

 



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

(سراب بیدرواس و نقاشی های چند هزار ساله باستانی )

مطلب ذیل عیناً از وب سایت سلام پاوه و به منظور آشنایی بازدیدکنندگان محترم درج گردیده است . آدرس  http://salampaveh.mihanblog.com/post/357

 هزار ماسوله : سراب بیدرواس در روستای بیدرواس در نقطه صفر مرزی از زیباترین نقاط تفریحی طبیعی در شهرستان پاوه میباشد این سراب چهار فصل بیش از 20 اینچ آب دارد اما در کنار این سراب نقش برجسته هایی وجود دارد که حکایت از دوران دور و دراز و حکایت از طبیعت منطقه دارد .

بیدرواس یا به گویش محلی (بیرواس) روستایی در نقطه صفر مرزی  از توابع شهر نوسود در شهرستان پاوه میباشد این روستا بی مبالغه زیبا ترین و بكرترین روستا در بین روستاهای شهرستان میباشد و جود طبیعتی بكر و چشمه های بسیار خروشان و تنوع جانوری زیاد و تنوع گیاهی و درختی این روستا و منطقه را به گونه ی رویا گونه زیبا كرده است .

امكان ندارد همچنین مكانی به این زیبایی و سر سبزی  مورد توجه انسانها در ادوار تاریخ برای زندگی نبوده باشد یعنی اینكه بیدرواس از قدمتی تاریخی در سكونت بشر حكایت دارد و سند آن اگر خوش آب و هوا بودن و وجود منابع فراوان آب و تنوع گیاهی و جانوری نباشد سندی مكتوب و تصویری این حكایت را بیان میكند و ان نقاشی های چند هزار ساله دیوار سراب بیدرواس میباشد. راهنمایی كه مارا به دیدن این تصاویر برد بیان كرد كه من از بچگی خودم این تصاویر را به همین شكل دیده ام و پدرم هم برایمان میگفت كه از بچگی اش بیاد دارد كه این تصاویر به همین شكل ماندگار بوده و ایشان هم از پدرش حكایت كرده كه این تصاویر هچنان بوده اند..

                                                                                                                             حق پناه مدیر پایگاه خبری تحلیلی هزار ماسوله


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]