بارش برف در ارتفاعات بیدرواز ( بیرواس ) طی بارندگی هفته گذشته

 



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

پختن غذا و دم کردن چای به روش سنتی - روستای بیرواس( بیدرواز )

 



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

عکس هایی بسیار زیبا از هوای مه آلود و بارانی هفته پیش بیرواس ( بیدرواز )

 



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

ارزیابی نقش مشارکت در طرح‌های توسعه مناطق روستایی (بررسی موردی: طرح‌های تجمیع مناطق روستایی)

در آبان ماه سال جاری مقاله ای علمی پژوهشی با عنوان : ارزیابی نقش مشارکت در طرح‌های توسعه مناطق روستایی (بررسی موردی: طرح‌های تجمیع مناطق روستایی) در مجله توسعه روستایی دانشگاه تهران ( صص 1 الی 18 ) چاپ گردیده ، که حاوی اطلاعات مفیدی درخصوص وضعیت مشارکت در میان اهالی روستاهای بیدرواز ، هانی گرمله و کیمنه می باشد. در ذیل برای اطلاع بازدیدکنندگان محترم ضمن درج چکیده مقاله مذکور ، آدرس الکترونیکی مجله برای مراجعه و مطالعه علاقمندان قید می گردد. لازم به ذکر است این مقاله توسط آقایان دکتر مهدی طالب ، دکتر حسین میرزایی و عفوات نادری تهیه گردیده است.

بحث مشارکت در دهه‌های اخیر در ارتباط با مسائلی مانند دموکراسی،‏ توسعه و غیره،‏ اهمیت بسیاری یافته است. مشارکت و توسعه روستایی،‏ به عنوان دو عنصر مرتبط و مکمل همدیگر مطرح گردیده و افزایش میزان مشارکت در میان روستاییان،‏ نشانه و وسیله‌ای برای توسعه روستایی در نظر گرفته‌ شده است. مسأله و هدف اساسی پژوهش حاضر،‏ ارزیابی نقش مشارکت مردم در طرح‌های توسعه مناطق روستایی با تأکید بر طرح تجمیع شهرک شرام (استان کرمانشاه،‏ شهرستان پاوه،‏ بخش نوسود{روستاهای بیدرواز ، کیمنه و هانی گرمله }) است تا با شناخت چنین مواردی،‏ بتوان از آن برای سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آتی برای مناطق روستایی بهره گرفت. در پژوهش‌ حاضر،‏ با توجه به راهبرد مشارکت در توسعه روستایی و نظریه‌های مربوط به توسعه روستایی مشارکتی،‏ تبیین و ارزیابی نقش مشارکت مردم در طرح‌های تجمیع مناطق روستایی،‏ مورد توجه بوده و در ادبیات و پیشینه پژوهش،‏ تعدادی از مهم‌ترین منابع درباره مشارکت مردم در طرح‌های توسعه مناطق روستایی مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر،‏ از نوع کاربردی و تا حدودی توصیفی بوده و تکنیک مورد استفاده مصاحبه سازمان‌نیافته و در بعضی موارد خاص،‏ مشاهده و بررسی اسناد و مدارک موجود بوده ‌است. در قسمت یافته‌های پژوهش مشخص گردیده‌ است که مشارکت به معنای همکاری روستاییان در طرح‌های تهیه شده توسط دیگران نیست،‏ بلکه مشارکت سطوح مختلفی دارد و مشارکت مطلوب،‏ زمانی پدید می‌آید که روستاییان بتوانند در سطوح ذهنی،‏ عینی،‏ تصمیم‌گیری و اجرایی،‏ دخالت داشته ‌باشند. علاوه بر این،‏ برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از توانایی‌های روستاییان،‏ می‌تواند بستر مناسبی برای موفقیت طرح‌های تجمیع فراهم‌ کند. در ادامه ضمن تأیید استفاده از نظریه‌های مشارکت و به‌کارگیری نگرشی جامع و کل‌نگر برای تبیین نقش مشارکت مردم در طرح شهرک و طرح‌های مشابه با آن،‏ توجه به راهبرد مشارکت در توسعه روستایی،‏ و نظریه‌های مربوط به توسعه روستایی مشارکتی،‏ اجتناب‌ناپذیر است.

منبع : مجله علمی پژوهشی توسعه روستایی دانشگاه تهران ، دوره چهارم ، شماره اول ، بهار و تابستان 1391 ، صص 1- 18



موضوعات مرتبط: موضوعات مرتبط با روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

جیژنی قوربانتان لی پیروز بیت

جیژنی قوربانتان لی پیروز بیت

به بونه ی هاتنی جیژنی قوربان پیروزبایی گه رمی خوم ئاراسته ی هه مو هاوولاتیان وهه ر وها بینه رانی زور به ریزی ئه م ویبلاگه ده که م، به و هیوایه هه مو کاتی سلامه ت وشاد وسه ر به رز بن . ئینشاالله.

 

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

تصاویری از برخی از محصولات باغی بیرواس ( بیدرواز )

 



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

چشم اندازهایی زیبا - بیرواس ( بیدرواز )

 



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

آثار خرابه های دوران جنگ به روایت تصویر - بیرواس ( بیدرواز )

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

ته نگانه - بیرواس ( بیدرواز )

 



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]